Dobrodošli na Internet prezentaciju posvećenu razvoju karijere i savetovanju studenata Univerziteta u Novom Sadu
Aktivnosti Univerziteta u oblasti razvoja karijere i savetovanja studenata imaju za cilj da studente pripreme za izlazak na tržište rada nakon diplomiranja, da ih povežu sa poslodavcima i da im pruže podršku u sticanju onih znanja i veština koje su potrebne u modernom poslovnom svetu.
Govor tela
Na osnovu nečijeg glasa sudimo o starosnoj dobi, polu, privlačnosti, socijalnom statusu i obrazovanju. Glas nam pomaže da odredimo profesiju, da odlučimo da li ćemo nekome verovati ili ne. Tu posmatramo jačinu zvuka, visinu tona, kvalitet glasa, brzinu govora, naglašavanje i akcenat.
Prilikom analize glasa potrebno je obratiti pažnju na nekoliko faktora:
- Da bi zadobili nečije poverenje, jačina glasa ne treba da bude ni prejaka ni preniska. Kada je ton glasa jak stiče se utisak da je u pitanju težnja za dominacijom. Opet, bez obzira na preporuku da smekšamo glas u komunikaciji, posebno u komercijalnim poslovima, previše mek glas upućuje na rezervisanost ili poniznost.
- Ton ne sme biti ni previše grub niti previše umilan (zavodnički). Kao što će grubost u tonu glasa odbiti sagovornika, tako će i umilnost sagovornika navesti na sumnjičavost i pomisao o prevari. Preporuka je da ton bude samouveren, jer kako ćete navesti ljude da vam veruju ako ni vi sami sebi ne verujete?
- Ljudi će imati više poverenja u osobe koje govore ravnomernim tonom, u odnosu na brbljave (nepouzdane), kako se ocenjuju ljudi koji govore prebrzo i slabom dikcijom. Isto važi i za govor bez pauze.
- Ton mora biti stabilan, nikako piskutav. Istraživanja pokazuju da se žene instinktivno priklanjaju muškarcima dubljeg glasa.
- Tokom razgovora treba podvući reči pozitivnog značenja, opet u granicama dobrog ukusa, jer će preterivanje potencirati dominaciju, a ne saradnju.